Wstęp do segmentacji rynku gastronomicznego

Wstęp do segmentacji rynku gastronomicznego

Wstęp do segmentacji rynku gastronomicznego
autorem artykułu jest Katarzyna Zaniewska

W dzisiejszym świecie dużej konkurencji, kluczowe jest precyzyjne docieranie do określonej grupy konsumentów. Aby tego dokonać ważna jest dogłębna znajomość danego rynku (poszczególnych elementów z jakich się składa), zachowań i upodobań konsumentów, a w konsekwencji jego zrozumienie. Wszystko to jednak wymaga czasu. W zasadzie mamy dwa wyjścia albo robimy to empirycznie albo kupujemy wiedzę od ekspertów danego rynku.

Rynek gastronomiczny jak inne rynki w uniwersum, podlega segmentacji. Pierwszym kryterium jest demografia konsumentów drugim psychografia. Kolejnym wektorem pomagajÄ…cym wyodrÄ™bnić okreÅ›lone grupy konsumentów jest specyfikacja samych miejsc gastronomicznych np.: miejsce (jego lokalizacja na mapie miasta, wystrój wnÄ™trza, atrakcje jakie to miejsce oferuje dla konsumenta, funkcjÄ™ jakÄ… speÅ‚nia dla konsumenta ), obsÅ‚uga – serwis (ubiór, styl bycia), asortyment oferowany.
Istniej również możliwość obserwowania konkurencji i działań jakie podejmuje ona w danych miejscach gastronomicznych. W tym przypadku trzeba jednak założyć, iż zna ona rynek i wie gdzie konsumenci jej produktu przebywają.

Pomocne sÄ… również badania rynku przeprowadzane przez profesjonalistów. Na rynku Polskim pojawiÅ‚o siÄ™ pierwsze badania oparte o segmentacje „Horeca Road Map”, przeprowadzone przez dwie firmy Horeca Strategies i Kinoulty Research.


--
Katarzyna Zaniewska
http://www.horeca.com.pl
http://www.zmontowane.pl/catalog


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Kilka słów o domenach internetowych
czym sÄ… standardy sieciowe?
Ceń Swój Czas!
Zadanie i misja logistyki dystrybucji
Jak zarobić w e-biznesie ??